Mengira

Mari kita mengira.

Mendarab

Mari kita mendarab.

Bahagi

Mari kita membahagi.
 

Silangkata Matematik Tahun 3 - Penambahan

Ahad, 6 November 2011

Lembaran kerja berikut disediakan untuk topik penambahan. Walaubagaimana pun, lembaran kerja ini lebih sesuai digunakan sebagai aktiviti pengukuhan ataupun diberi kepada murid yang telah menguasai topik penambahan dengan baik. Selain itu, lembaran kerja yang berbentuk silangkata ini sesuai sekali digunakan selepas selesainya sukatan pelajaran tahun 3 supaya murid-murid dapat membuat persediaan menghadapi topik matematik untuk tahun empat. Guru atau ibubapa bolehlah memuat turun lembaran kerja yang disediakan ini.

Selamat Belajar.

3 comments:

ISZA berkata...

Banyaknya entri saya yang telah diplagiat oleh cikgu. Itu satu kesalahan cikgu apalagi tidak meminta kebenaran dan tidak meletakkan sumber. SIla ambil tindakan susulan.

maiCnie berkata...

Tolong beri entri2 puan tersebut.
Sumber2 adalah dari bantuan rakan2.
Blog ini bertujuan utk p&p utk panduan guru2.
Blog ini diperingkat pembinaan.

ISZA berkata...

Mmg tujuan sumber yang dihasilkan untuk pendidikan anak2 dan membantu P&P tetapi memplagiat hasil kerja orang lain apalagi mengambil tanpa kebenaran adalah satu kesalahan. Darimana pun cikgu ambil untuk kongsikan demi kebaikan semua.. cikgu patut letakkan sumber walaupun youtube sekalipun.
Sila cikgu baca di sini jika cikgu kurang arif bab ini:
http://emilayusof.com/2011/10/hormati-hakcipta-seseorang/
http://www.suzie284.com/2010/11/copyright-isu-hakcipta-ketahui-hak-anda.html
Tanpa meletakkan sumber seperti cikgu mengaku ini hasil kerja cikgu. Jika rakan cikgu yang membantu, bertanyalah kepada mereka dr mana entri2 ini diperolehi bukannya mengambilnya bulat-bulat. Saya tak faham kenapa ramai yang begitu susah meletakkan sumber terutama blog asgment seperti ini.

Catat Ulasan

Nombor Bulat

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13....

Darab

2X2 2X3 2X4 2X5 2X6...

Bahagi

10/2 20/2 30/2 40/2 50/2....